maandag 22 september 2014

Hallo, er gaan ook JONGENS naar de middelbare school.....

Vandaag liep ik bij de Hema. Op zich word ik altijd wel vrolijk van al die lieve kleurtjes die ze in hun assortiment hebben. Toch bedacht ik me opeens wat me voor de zomervakantie was opgevallen. Ben er even heen gelopen om er een fotootje van te maken:
Zonder twijfel hebben ze een hele leuke schoolcollectie. Met lieve kleurtjes, bloemetjes......en dat was het! Voor mijn jongens dus écht geen optie! En hebben ze dan nog wel een jongens-serie? Nee dus. Niks, nada, niente!
Bij onze supermarkt zijn er ook voor de zomervakantie bakken vol met schoolspullen. Natuurlijk ook met meidendingen. Maar toch ook altijd met jongensvarianten. Camouflage bijvoorbeeld. Of sport. Prima toch?! Maar bij de Hema hoef ik dus niet te komen, wat dat betreft....of ik moet voor mezelf willen shoppen....beetje raar hoor. Jongens gaan in dit land ook gewoon naar school ;-)

3 opmerkingen:

  1. Was mij ook al opgevallen ja! Bij de V&D uiteindelijk wel geslaagd, maar dan heb je ook niet heel veel meer keus dan zwart of donkergrijs effen... Stom he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart! Je zou toch spullen met auto's, surfers, skaters o.i.d. verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het écht zo erg?
    Ik verbaas me wel meer over het verdwijnen van unisex spullen voor kinderen. Bij de zwemles van onze kinderen worden zwempakjes gebruikt (zgn. Swimsafe) en daarvan is een roze uitvoering en een blauwe. Waarom geen rode of groene kleuren denk ik dan? Vooral als je een gezin hebt met jongens en meisjes....waar zo'n zwempak wordt doorgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen