donderdag 14 februari 2013

Valentijnsdag...

Tom is verliefd....en niet zo'n beetje ook. Met zijn vijf jaar is hij smoor op een meisje uit zijn klas. Hij zit met een fotootje van haar in zijn handjes en verzucht: "Mam, wat is ze mooi hè!" De schat.
Een andere keer zegt hij dingen als:"ik zou bijna flauw vallen!"
Met de andere jongens ook wel verliefdheden gehad, maar nooit op deze manier. Dat was gewoon leuk. Dit mannetje vertoont echte verliefdheid! Dus ja, dat vraagt om een mooi hart getekend voor zijn "meisje" met Valentijnsdag....dat het meisje van nog een ander jongetje ook iets krijgt lijkt hem nog niet te boeien. Blijkbaar valt het kwartje van "dat kan niet" nog niet te zijn gevallen.

Ondertussen zit ik grote broer Dirk een beetje te jennen. Begin deze week vraag ik onder het eten wie er al iets gemaakt heeft voor zijn grote liefde. Iedereen zwijgt.
"Heb je niks gemaakt voor je vriendin? "vraag ik aan Dirk. Hij grinnikt: "wie zegt dat ik een vriendin heb?"
"Nou, dan moet je zeker iets maken, want dan is het een geheime liefde" Hij schudt even meewarig zijn hoofd. Waarop ik quasi-verbaasd vraag: "Je gaat toch niet zeggen dat je niet verliefd ben?"
Dirk zegt niks, kijkt me aan, schudt eens zijn hoofd en mompelt dan iets in de trant dat ik niet goed snik ben.

Stiekem zit ik te genieten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten