dinsdag 12 februari 2013

Grote vent...

Het is noodweer. De regen gutst in bakken uit de hemel.
Kees heeft een presentatie op school. Als je studeert hoort zo'n presentatie keurig in pak te gebeuren. Dus loopt hij tiptop aangekleed met zijn laptop in de hand de keuken in.
"Mam", klinkt er opeens. 'Kan jij me naar de bus brengen?"
We wonen zo'n kilometertje of vijf van de bushalte af. Ik snap dat het niet echt handig is om in dit weer in pak met laptop te gaan fietsen. Dus stap ik even later onze auto in.
We zijn net midden in het dorp als achter mij drie politieauto's met sirenes ons willen inhalen. Snel aan de kant en samen vragen we ons af wat er wel niet gebeurd moet zijn. Ik zie de bui al hangen. De interliner naar Schiphol kan straks er niet door ivm een ongeluk en Kees komt dan dus te laat. Dus stel ik al voor hem dan maar naar Schiphol te brengen als dit echt het geval is. Om nou te laat te komen lijkt me niet echt slim...


Voordat we bij de bushalte zijn komt er nog een politiemotor aan scheuren met alle toeters en bellen. En uit een andere richting zien we nog een politieauto komen. Ik vraag me ondertussen af hoe erg het wel niet zal zijn....
Gelukkig voor Kees rijdt het verkeer richting Schiphol nog gewoon dus stapt hij toch de bus in (die net voor zijn neus wegrijdt....maar gelukkig rijdt dat ding iedere 10 minuten)


Thuis speur ik internet af op zoek naar het ongeluk. Er blijkt iets aan de hand te zijn met net zo'n auto waar Harry in rijdt...nou zijn er daar heel veel van, maar toch Harry maar even gebeld! Op mijn vraag waar hij is, antwoord hij dat hij in Duitsland rijdt. "Dan is het goed" is mijn antwoord.

Niet lang daarna begrijp ik dat het eigenlijk allemaal wel meevalt. Waarom dan al die politie?! Waarom al die heisa? Ze stonden niet eens midden op een kruispunt, maar onder het verkeerslicht. Was één auto (of 2) dan niet genoeg geweest???????

's Avonds pik ik Kees weer op bij de halte. Hij staat op me te wachten (was even vergeten dat er nog een kapper langskwam, Jan moet ook nog opgehaald ....). Daar staat hij : een jonge man in pak, met laptop...
en ik besef weer eens: Wat ben je groot!   Niet alleen volwassen in leeftijd...maar gewoon ECHT groot!

Tja, moeders....je kleine mannetje is een grote vent geworden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten