donderdag 29 mei 2014

Oudste gaat op zichzelf wonen...

Onze Kees, bijna 20, heeft het voor elkaar. Met nog drie studenten gaat hij wonen in een oud huis in een naburig dorp. Ze zijn er even mee bezig geweest maar het is toch gelukt! Een behoorlijk ruim huis uit de 19e eeuw, waar zelfs nog onderduikers in gezeten schijnen te hebben.
Het huis is oud (maar dat heeft juist wel wat), is superruim én heeft een prachtige tuin. Wauw...

Dus zijn ze nu hard aan het klussen om er in te kunnen. Er mankeert wel het één en ander aan, maar dat is voor de eventuele koper...voorlopig huren de studenten het. En tja, dan maak je je toch minder druk dan als het door je gekocht wordt!

Het huis heeft vreemde kamers....een kamer zonder ramen bijvoorbeeld. En een kamer in een kamer (dus ook geen ramen)....deze kamer vind ik net op een oude schuur van een boerderij lijken. Met een laddertje naar de zolder...haha, echt prachtig om te zien. Oud..daar hou ik wel van! Hoewel ik me over sommige dingen wel verbaas hoe iemand hier zo heeft kunnen wonen. Nou weet ik wel dat als iets ingericht is het er heel anders uit ziet....

Of neem de keuken. Wat een heerlijk nostalgisch ding. Prachtige kasten, leuke raampjes met uitzicht op de tuin.

Vind het idee dat hij dan niet meer thuis woont wel heel erg raar en eigenlijk zou ik hem (natuurlijk) het liefste dicht bij me houden. Maar voor hem ben ik blij. Blij dat het toch gelukt is en dat hij met zijn vrienden dit mag gaan beleven!

1 opmerking:

  1. Ik kan me dat dubbele gevoel dat je daarbij hebt heel goed voorstellen, maar het is natuurlijk goed dat ze hun vleugels uitslaan. Alleen,... loslaten is niet makkelijk...

    BeantwoordenVerwijderen