maandag 28 april 2014

Oranje weekend.

 Koningsdag....maar drie Willemsens moesten gewoon werken....
Dus bleef ik over met Dirk, die helemaal niet van die festiviteiten houdt, en de "kleintjes".

's Ochtends bezocht ik de vrijmarkt hier in het dorp. Waar ik toch een paar leuke spulletjes scoorde voor in een nieuw tuinhoekje.

's Middags begon eigenlijk pas het echte koningsdaggevoel. Hier in het dorp vind ik het eerlijk gezegd niet echt veel meer hebben. De vrijmarkt is dan nog wel wat. Maar die dingen die hier leuk gevonden werden zijn allemaal verdwenen en er komt weinig voor terug. Jammer, maar ja.

Sinds een jaar of twee gaan we naar een park in de stad, waar verenigingen een gezellige boel ervan maken. Ook dit jaar ben ik er dus geweest met de jongsten.
Terwijl ik daar praktisch geen enkele bekende tegenkom kan ik van die gezelligheid echt genieten. Waarschijnlijk vooral omdat hier echt een feest voor de kinderen gemaakt wordt. De scouting heeft allerlei leuke activiteiten, zoals kanovaren (joepie, ik mocht dit jaar ook mee peddelen....) en een gigantisch bouwwerk waarvan de kinderen met een kabelbaan over de sloot glijden. Stoer!
Of van die grote "luchtballonen"waar de kinderen in gaan en dan over de sloot wandelen.
Jan is zo ook aan zijn sport gekomen door vorig jaar bij de ze vereniging mee te mogen trainen in het park.
Dit jaar stonden er volgens mij wel minder sportverenigingen maar er stonden heel veel luchtkussen-dingen. In allerlei maten en varianten. Een bezigheid kost niets of meestal 1 bonnetje (80 cent) dus dat mag de pret niet drukken. De hondenschool liet de honden demonstraties geven. Een dansschool liet de kleintjes hun kunsten zien.
Veel mensen hadden hun eigen picknickplekje ingericht tussen alle "attracties". Heerlijk gezellig, vond ik. Enig minpuntje waren de wachttijden, maar ja, daar doe je niks aan.

Eenmaal weer thuis was ook Arie terug van zijn werk. Hij wilde toch nog wel even hier in het dorp naar het plein waar de feesttent staat....ben er met hem geweest maar we waren ook zo weer terug...Er was welgeteld één bezigheid voor de kinderen (met twee fietsen aan elkaar ringsteken) en verder alleen drinkende mensen....sorry, maar daar heb ik dus helemaal niks mee. Even gekletst met mijn zus, die ook al vertelde dat ook haar dochter naar de stad was uitgeweken met haar kindjes....Voor Arie waren er maar twee jongens waar hij even mee kon kletsen.

Gisteren was hier de jaarlijkse oranjeloop. Kijk, dat is dan wel weer leuk. Jan deed mee met de 2 km. Met een vuurrood hoofd finishde hij. Knap hoor, vind het best een hele afstand....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten