maandag 4 maart 2013

Ziek zijn...

Jan is weer ziek. Gistermiddag begon het, na afgelopen week alweer regelmatig aangegeven te hebben dat hij zich niet echt lekker voelde. Hij heeft na de Kerst al een paar weken zo gelopen, dus nee, niet weer hè!

Na het badritueel gisteravond had ik al zo mijn twijfels, vanochtend wist ik het nog niet zeker....maar in de loop van de ochtend werd het vrij duidelijk:

Niks geen vage klachten...ons mannetje zit onder de vlekken! Buik, armen, benen, allemaal rode vlekken...

Mij herinnerend bij de anderen zal het wel zoiets als de Vijfde ziekte zijn!

Alleen zijn gezicht is bijna zonder vlek....

Toen ik het meldde bij Dirk, merkte hij direkt de uitspraak op die de huisarts deed toen hij onder de vlekken zat, nu zo'n jaartje of zeven geleden: "Het kan de vijfde ziekte zijn, het kan ook een ander virus zijn..."

Tja, dat had ik me ook wel kunnen bedenken, dacht ik toendertijd.

Onze kat genoot ondertussen heerlijk van het zonnetje .....


1 opmerking:

  1. beterschap en heerlijk he als je die kat zo ziet liggen word je toch jaloers??onze honden ook die zoeken nu ook het zonnetje op

    BeantwoordenVerwijderen