vrijdag 29 maart 2013

Paasgebeuren...

Het is Goede Vrijdag...normaal gesproken was dat een vrije dag voor alle kids. Vrij logisch als je bedenkt dat allen op Christelijke scholen zitten.
Maar dit jaar moesten Dirk en Arie opeens wel naar school. Anders kwamen ze niet uit met de Meivakantie....Nou ja.
Oké, vanmiddag hadden ze dan wel vrij.
Ook de sportclubs gaan allemaal gewoon door. Ook vanavond. Overigens vond zoonlief die vanavond moest zelf ook dat hij niet moest gaan!
En manlief komt pas net binnenlopen. Ook hij mocht (moest) gewoon werken tot een uur of tien vanavond!

Het Paasgebeuren op de basisschool heb ik gisteren van dichtbij mee mogen maken. Ik was de hele dag aanwezig om de foto's te verzorgen. (en natuurlijk hier en daar te helpen).

Gisteravond  The Passion kunnen kijken, gelukkig. Want kerk zat er dus vanavond ook niet in.
Maar morgenavond hoop ik wel te gaan. Dan hebben we een Paaswake. Vind ik zelf eigenlijk nog de mooiste dienst.
Vanuit het donker gaan we dan echt naar het licht, waarbij we buiten rond een vuurkorf staan, met brandende kaarsen. Het symbolische van het donker naar het licht (de opstanding) spreekt me erg aan.
En dan nog even mijn knutsel neerzetten voor de Paasdienst: een "open graf" voor in de kerk, waar tijdens de lijdenstijd een kruis heeft gestaan. Daar wordt het praatje met de kinderen gehouden.

Allemaal fijne dagen!

1 opmerking:

  1. Hoi Minous, wat leuk dat je op school helpt,
    ondanks je al drukke gezin. Fijne paasdagen
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen