maandag 8 februari 2016

Straks waai je nog weg....

Grmf...geef mij maar winter. Oké, ik zeg dan altijd maar: sneeuw, met schone wegen. Maar verder vind ik de winter , op het verkeer na dus, heerlijk. Sneeuw, ijs, prachtige landschappen, sneeuwpoppen maken, sleeën en wat al niet meer. Maar ja, ook dit jaar zit het er hier niet in. Snik. In plaats daarvan waaien we weg...

En dus speel ik zo af en toe maar voor taxi voor zoon die op de fiets een half uurtje moet peddelen. Wat een noodweer, ook nu weer, Hij is wel zelf naar school gegaan, maar moest er vanavond ook nog wel op uit. Nu stormt het behoorlijk en het regent, dus heb ik maar voorgesteld om hem even te rijden. Met zoveel wind langs bomen, sloten en kanalen...ik rij wel even veilig!

afbeeldingen zijn van morguefile.com
Als die winter dan toch niet gaat komen, laat het dan maar voorjaar worden! In de tuin lijkt het hier en daar al wel een beetje te komen. Al heel wat planten krijgen knopjes. Of dat niet erg vroeg is, weet ik eigenlijk niet... Ook komen de bolletjes uit, die al jaren groeien en bloeien hier.

Maar nu, zo hier achter mijn computertje, voelt het vooral als herfst...en dan ook nog één zonder die mooie herfstkleuren. Jammer, jammer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten